شاید در گرما  تابستان یکی از نکاتی که به چشم نمی آید تاثیر گرما بر روی لاستیک خودرو است فشار درون لاستیک‌ با افزایش دما تغییر می‌کند و لاستیک کم باد تغییر شکل میدهد، سپس به کناره های لاستیک فشار میآورد و در نهایت باعث ترکیدگی می‌شود. شما وقتی در حالت معمولی رانندگی می‌کنید، دمای لاستیک شما تا 35 درجه افزایش می‌یابد حال شما با این علم بایستی بدانید که در فصل گرما و افزایش بیش از حد دما، توجه‌تان باید بیشتر به لاستیک خودروی تان باشد. هر 5 درجه تغییر در دمای هوا موجب تغییر فشار باد لاستیک می‌شود این بدین معناست که کاهش دما به مقدار 15 درجه، 10 درصد کم بادی را به دنبال خواهد داشت و کاهش فشار باد لاستیک در گرما با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

 

آیا می‌توانیم خودمان متوجه کم بادی لاستیک شویم؟

قطعا جواب خیر است زیرا در ظاهر چیزی مشخص نمی‌شود ولی اگر 50 درصد باد کم باشد که در این حالت هم با چشم متوجه نمی‌شوید باید به یک متخصص برای تنظیم باد لاستیک مراجعه کنید. شما می‌توانید با انتخاب متخصصین کاون، باد لاستیک خود را دوره‌ای تنظیم کنید.

 

زمان مناسب تنظیم باد

حتما توجه داشته باشید که زمان اندازه‌گیری فشار باد در حالتی که لاستیک سرد است اندازه گیری شود مثلا حداقل یک توقف سه ساعته یا راندن کمتر از 2 کیلومتر. چون در حالت گرما، اندازه‌گیری سخت می‌شود و ممکن است ضریب خطا داشته باشد.

 

نقش تنظیم باد لاستیک در رانندگی

لاستیک نقش مهمی را در ایمنی حرکت و فرمان‌پذیری خودرو ایفا می‌کند پس با سرویس دوره‌ای آن، جان خود و هموطنان را به خطر نیاندازید. بعد از 3 ساعت حرکت متوالی حتما استراحت کنید چون این کار عمر لاستیک شما را بالا می‌برد. متخصصین کاون با راهنمائی‌های خود به شما کمک میکنند تا در حرکت خود، ایمن باشید.

 

بالانس چرخ

لاستیک و متعلقاتش روی هم وزنی بالغ بر 20 کیلو دارند که اگر بصورت متقارن روی چرخ توزیع نشوند، چرخ از حالت بالانسی خارج میشود. جالب است بدانید یکی از راه‌های متوجه شدن عدم بالانسی چرخ‌ها، لرزیدن فرمان و صندلی است. اگر فرمان بلرزد یعنی چرخ جلو بالانس نیست و اگر صندلی بلرزد برای چرخ‌های عقب صدق می‌کند. متخصصان کاون به شما می‌گویند که هر 10 هزار کیلومتر باید چرخ‌ها بالانس شود پس توجه به این نکته از اامات یک راننده است. برای بالانس چرخ می‌توانید روی کاون حساب ویژه‌ای باز کنید.

 

تعویض لاستیک

این را باید بدانید که بعد از 8 تا 10 هزار کیلومتر راندن باید جای لاستیک‌ها با هم عوض شود چون لاستیک‌های جلو که وظیفه چرخش خودرو در پیچ‌ها را دارند زودتر سائیده می‌شوند. این نکته را توجه داشته باشید که زاپاس لاستیکتان هم شرایط استاندارد داشته باشد. شما برای داشتن یک زاپاس مطمئن می‌توانید آن را هم به متخصصین کاون ارجاع دهید تا برایتان آرامشی در طول سفرتان رقم بزنند.

 

نکات پایانی

به یاد داشته باشید که در فصل گرما از راندن با سرعت بالا خودداری کنید که این کار باد لاستیک را خالی می‌کند.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها